رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

گوجه‌فرنگی‌های کبابی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

گوجه‌فرنگی‌های کبابی

Loading the player...

 

بیشتر ما ایرانی‌ها عادت داریم کنار انواع کباب، سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی، فلفل سبز یا دلمه‌ای و قارچ هم کباب کنیم. کباب کردن سبزی‌ها خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؛ مثلاً سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی که دارای ویتامین C نسبتا زیادی هستند، در اثر حرارت دیدن، مقداری از ویتامین خود را از دست می‌دهند زیرا ویتامین C حساس‌ترین ویتامین نسبت به حرارت است.

باید بدانیم که سایر ریزمغذی‌های موجود در سبزی‌ها، چندان تحت تاثیر حرارت ناشی از کباب کردن قرار نمی‌گیرند. بهتر است بدانید حتی جذب گروهی از ریزمغذی‌ها مانند بتاکاروتن‌ها و فلاوونوئیدها در اثر حرارت دادن بیشتر می‌شود. ضمن اینکه حرارت دادن ملایم سبزی‌ها باعث از بین رفتن آلودگی و میکروب‌های احتمالی موجود در آن‌ها هم می‌شود. سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی و قارچ، جزو خوراکی‌های بسیار کم‌کالری هستند که مصرف آن‌ها به صورت خام، بخارپز یا کبابی در کنار غذاهای مختلف، بسیار خوب است.

معمولاً مصرف سبزی‌های خام توصیه می‌شود اما زمانی که قارچ با روش کبابی یا بخارپز حرارت می‌بیند، پروتئین‌های آن برای بدن قابل‌هضم‌تر می‌شود بنابراین بهتر است قارچ را قبل از مصرف کمی حرارت بدهید. البته اگر قرار است قارچ‌ها را کباب کنید، باید آن‌ها را تا حدی که لایه رویی‌شان سیاه نشود، حرارت بدهید و بگذارید بافت قارچ فقط کمی نرم شود.

این حرارت دهی ملایم برای تمام سبزی‌ها مطرح است اما برخی افراد سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی را به اندازه‌ای حرارت می‌دهند که پوست رویی آن کاملا سیاه می‌شود. اگر این اتفاق برای گوجه یا فلفل بیفتد، باید پوست رویی و سیاه آن‌ها را پیش از مصرف جدا کرد.

نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد احتمال سرطان‌زا بودن قسمت‌های سوخته مواد غذایی که در اثر کباب کردن تغییر رنگ داده‌اند، وجود دارد. هرچه میزان سوختگی مواد غذایی بیشتر باشد، احتمال سرطان‌زا بودن آن‌ها هم بیشتر می‌شود. در نهایت اینکه روش کباب کردن مواد غذایی، به شرطی که حرارت ملایم باشد و ماده غذایی نسوزد، جزو روش‌های پخت مناسب محسوب می‌شود.

Grilled tomato
We're more accustomed to the Iranians with a variety of kebabs, vegetables such as tomatoes, green peppers and mushrooms or bell to the barbecue. Grilling vegetables is good and evils such as tomato vegetables that contain vitamin C are relatively large, the heating, some of the vitamins are lost because vitamin C is heat sensitive vitamins.
Ryzmghzyhay should know that the rest of the vegetables, so are not affected by heat from the barbecue. It even attracts a group of micronutrients such as beta carotene and Flavonoids Know heated more. Vegetables while heating gently eliminate dirt and germs on them is possible. Vegetables such as tomatoes and mushrooms are very low-calorie foods that you eat them raw, steamed or grilled along with various dishes, very good.
Usually recommended intake of raw vegetables and grilled or steamed by the heat but when the fungus finds its protein body is Qablhzmtr So before taking the mushrooms give a little heat. However, if the mushroom roast, to the extent that they have layers of black Rvyyshan not let the heat and let the mushrooms texture is just a little soft.
The heating is considered moderate for vegetables vegetables like tomatoes, but some people are not enough to heat the surface of the skin is completely black. If it's going to happen tomatoes or peppers, black skin and face before eating them separated.
Research shows that some parts of carcinogenic burnt food on the barbecue have discoloration there. The burn rate of more food, the more likely they are carcinogenic. Finally, the method of grilling food, provided that the temperature is mild and Nsvzd food, proper cooking methods is included.

در سایت نگاه بیشتر ببینید...