رونق تولید ملی | جمعه، ۳ خرداد ۱۳۹۸

چطور غذاها را کبابی کنیم؟ - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

چطور غذاها را کبابی کنیم؟

Loading the player...

 

از قدیم گفته می شد که برای سالم ماندن بهتر است غذاها را به صورت کبابی درست کنیم،اما چه شیوه ای را برای کباب کردن باید برگزینیم؟

متخصصین  تغذیه كباب كردن گوشت را بهترین روش پخت عنوان كرده و می‌گویند:این روش پخت، نسبت به سایر روش‌های بخار پز و آب‌ پز نیز برتری دارد و ارزش ماده غذایی گوشت حفظ شده و به محض این كه كباب حرارت اولیه‌اش را دید،پروتئین‌های سطحی گوشت منعقد (بسته)‌ می‌شود و از بخار آب تا حد زیادی جلوگیری به عمل می‌آید كه این باقی ماندن بخار آب حاصل از حرارت در گوشت باعث پخته شدن خوب گوشت می‌شود و خواص گوشت تا حد زیادی حفظ می‌شود.

بهتر است گوشت را قبل از كبابی كردن در سس بخوابانید،چرا كه كارشناسان معتقدند این كار باعث مرطوب و پایین نگه داشته شدن درجه حرارت آن می‌شود.گوشت را در قطعات كوچك تهیه كنید تا درجه حرارت گوشت به هنگام پخته شدن پایین بیاید،سعی كنید برای تهیه كباب،گوشت‌های لخم را انتخاب كنید،چربی كمتر باعث كاهش شعله‌ و دود می‌شود.

قبل از كبابی كردن گوشت سعی كنید گوشت را گرم كنید،برای این كار بهتر است قطعات گوشت را در یك كیسه نایلونی پیچیده و آنها را 30 تا 60 دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس آن را بپزید و به هنگام كباب كردن،گوشت را به طور مرتب،پشت و رو كنید،پشت و رو كردن گوشت به معنای آن است كه هیچ طرف گوشت بیش از اندازه حرارت جذب نمی‌كند یا حرارت از دست نمی‌دهد،بنابراین گوشت سریع‌تر می‌پزد و لایه‌های بیرونی آن كمتر دچار سوختگی می‌شود.

كبابی كردن برای برخی از سبزیجات و برخی از میوه‌جات نیز توصیه می‌شود. 

سیب‌زمینی دارای مقداری ویتامین C در خود است كه بسیار نسبت به حرارت حساس است به همین دلیل ترجیح بر آن است،در طبخ این سبزی از كمترین حرارت لازم استفاده شود، متخصصین  تغذیه با اشاره به این موضوع عنوان می‌كنند:در روش كبابی كردن سیب‌زمینی كه آن را به همراه مقداری خاك در زیر آتش قرار می‌دهند،پوست آن مانع از دست رفتن بسیاری از املاح آن می‌شود و پس از پخته شدن عطر و مزه خوبی نیز خواهد داشت،در این روش تا جایی كه ممكن است ارزش غذایی سیب ‌زمینی حفظ می‌شود و می‌توان گفت با روش آب‌پز كردن قابل مقایسه است ولی بالعكس این موضوع به هنگام سرخ كردن سیب‌زمینی است،به این صورت كه نه ‌تنها در سرخ كردن ویتامینC و اسید فولیك این ماده غذایی از بین می‌رود،بلكه سرطان‌زا است.

همچنین بهتر است در طبخ كدو و بادمجان نیز كه برخی اظهار می‌كنند مجبور به سرخ كردن این سبزیجات هستند با استفاده از یك قلم‌ موی تمیز كدو و بادمجان را به روغن سرخ كردنی آغشته كرد و با قرار دادن آن در گریل فر، آن را به صورت كبابی طبخ كرد.

How to grilled foods?

The old saying that it is better to be healthy foods to barbecue, but we must choose either way to barbecue?

Meat concluded (closed) and the water vapor is largely prevented the remaining water vapor, the temperature of the meat makes the meat is cooked well and the properties of the meat is largely retained.

It Marinate meat before grilling sauce, because experts believe this helps keep the temperature down and it gets wet. Prepare the meat in small pieces of ripe down to the temperature of the meat, to get To prepare the meat, choose lean meats, less fat will reduce the flames and smoke.

Before grilling meat, try to keep the meat warm, it is best pieces of meat wrapped in a plastic bag and put them in warm water for 30 to 60 minutes and it and the cook barbecue meat of regularly, and you turn back, turn meat means that no other meat does not absorb heat or excessive heat is not lost, so the meat will burn faster than the outer layers Mypzd.

Roast some vegetables and some fruits is recommended.

The amount of vitamin C in the potato itself is very sensitive to heat so it is preferable, at least the necessary heat to cook the vegetables used to refer to this the up Dietitians the potato in the way of barbecuecan be said to boil method is comparable, but the reverse is the case when frying the potato, frying is the case not only in vitamin C and folic acid is destroyed in this nutrient, but it is carcinogenic.

It is better to cook squash and eggplant as well as some suggest frying the vegetables are forced to use a clean brush dipped in pumpkin and eggplant to frying oil and put it on the grill with the oven, it to cook a roast.

در سایت نگاه بیشتر ببینید...