اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | یک‌شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

مسابقه باهارلیق - نمایش محتوای تلویزیون

 

 

مسابقه باهارلیق

Loading the player...

یکی از دلایل اهمیت این نوع مسابقات تلویزیونی القای احساس پویایی و نشاط به مخاطب است. این مساله ثابت شده است که هرگاه مسابقات تلویزیونی به شکل مطلوب و نوآورانه‌ای تولید و پخش شده است، روی افراد جامعه و در مقطع بالاتری، روی خانواده‌ها تاثیر شگرفی داشته است. وقتی تمام اعضای خانواده پای گیرنده‌های خود بنشینند، با مسابقه همراه شوند، خود را در مسابقه شریک کنند و پا به پای حاضرین در آن به پاسخ دادن سوال‌ها، به حدس زدن در رمز و جایزه یا تشویق افرادی که در حال رقابت در بخش‌های فیزیکی مسابقه هستند بپردازند هم از رخوت و کم تحرکی در می‌آیند و هم خانواده آن شور و نشاطی که باید داشته باشد را باز می‌یابد و وقتی مهم‌ترین گروه اجتماعی یعنی خانواده پویا و سرزنده باشد قطعا جامعه از آن بی‌بهره نمی‌ماند و بهره خودش را از این پویایی خواهد برد.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد ساختار منحصر به فردی است که این مسابقات دارند که مهم‌ترین فایده آن سهیم کردن مخاطبان و در حقیقت خروج آنها از انفعال است. انفعال ضعفی است که در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد و گریبانگیر مخاطبان آن برنامه‌ها می‌شود که البته نمی‌توان از آن ایراد گرفت، چرا که همه برنامه‌ها شرایط بیرون کشیدن مخاطبان از این انفعال را ندارند و ساختار و رسالت دیگری دارند. مانند بخش‌های خبری که مخاطبان تنها به دیدن و شنیدن اخبار بسنده می‌کنند و درک و تحلیل آنان از اخبار مطرح شده فر‌آیند دیگری دارد و به بعد از اتمام آن بخش خبری منتقل می‌شود، اما سهیم کردن مخاطبان و بیرون کشیدن آنان از انفعال، امری است که به طور بالقوه در مسابقات تلویزیونی وجود دارد و با کمی تامل و برنامه‌ریزی می‌توان از آن استفاده‌های مطلوبی کرد. این نوع برنامه‌ها دو دسته از مخاطبان خود را از انفعال بیرون می‌آورند. دسته اول کسانی هستند که در مسابقه حضور دارند و به رقابت برای کسب جایزه می‌پردازند، چه به صورت تلفنی و چه حضوری. دسته دوم کسانی هستند که در مسابقه حضور ندارند و در پای گیرنده‌های خودشان مسابقه را دنبال می‌کنند، اما با مسابقه همراه می‌شوند و آنچنان خود را در فضای مسابقه قرار می‌دهند که گویی قرار است در صورت برنده شدن جایزه به آنها تعلق گیرد. در حقیقت این امتیاز ویژه‌ای است که این برنامه‌ها دارند و از همین رو در تعامل میان مردم و رسانه نقش مهمی دارند.

مسابقه باهارلیق که قرار است بهار را مهمان خانه های هم استانی های عزیز باشد یکی از پر هیجان ترین مسابقات تلویزیونی است که شرکت کننده را در بازی های مختلفی به چالش میکشاند. این چالش شامل به باد سپاری ترتیب تصاویر، پاسخ به سوالات، تکرار عکس و بازی های دیگر میباشد. برای دنبال کردن این برنامه روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنج شنبه ساعت 17:45 میتوانید بیننده این برنامه باشید.

سال تولید: 1395

تهیه کننده: جمشید خضوعی

کارگردان: علی ستارپور

صدابردار: محمود سجادیان

تصویربردار: احمد دائی فرشچی

مجری: رضا یزدانی

نورپرداز: احمد دائی فرشچی

اپراتور CG: محمد حسین رحیمی

رایانه: محمد رجبیون



جواب‌های شاخه ای نویسنده تاریخ