حمایت از کالای ایرانی | سه‌شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷

بازگشت به صفحه کامل

فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب درباره امام زمان (عج)

-

امام خمینی (ره):

شما الان تحت نظر خدا و تحت نظر امام زمان (سلام الله علیه) هستید، ملائكه ، شما را مراقبت می كنند، نامه اعمال شما را به امام زمان (علیه السلام) عرضه می دارند.

شاید این وصفی كه برای حضرت صاحب (سلام الله علیه) ذكر شده است دنبال همین آیه شریفه كه می فرماید كه:

قل انما اعظكم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادی

دنبال همین معنا باشد كه همه باید قیام بكنیم، قیام واحد كه بالاترین قیام همان آن شخص واحداست و همه قیام ها باید دنبال آن قیام باشد و قیام لله باشد. می گویند والعصر ان الانسان لفی خسر عصر، انسان كامل است، امام زمان (سلام الله علیه) است یعنی عصاره همه موجودات. قسم به عصاره همه موجودات یعنی قسم به  انسان كامل

ان الانسان لفی خسر

حالا ببینید كه تحت مراقبت هستید. نامه اعمال ما می رود پیش امام زمان (سلام الله علیه) هفته ای دو دفعه، به حسب روایت؛ من می ترسم ما كه ادعای این را داریم كه تبع این بزرگوار هستیم، شیعه این بزرگوار هستیم، اگر نامه اعمال را ببیند و می بیند تحت مراقبت خداست نعوذ بالله شرمنده  بشود. شما اگر یك فرزندتان خلاف بكند شما شرمنده می شوید، اگر این نوكر شما خلاف بكند شما شرمنده اید. در جامعه آدم شرمنده می شود كه پسرش این كار را كرده یا  نوكرش این را كرد یا اتباعش این كار را كرده. من خوف دارم كه كاری بكنیم كه امام زمان (سلام الله علیه) پیش خدا شرمنده بشود. نكند یك وقت خدای نخواسته یك كاری از ماها صادربشود كه وقتی نوشته برود، نوشته هائی كه ملائكة الله مراقب ما هستند، رقیب هستند، هر انسانی رقیب دارد و مراقبت می شود، ذره هائی كه بر قلب های شما می گذرد  رقیب دارد، چشم ما رقیب دارد، گوش ما رقیب دارد، زبان ما رقیب دارد، قلب ما رقیب دارد. كسانی كه مراقبت می كنند اینها را، نكند كه خدای نخواسته از من و شما و سایر دوستان  امام زمان (سلام الله علیه) یك وقت چیزی صادر بشود كه موجب افسردگی امام زمان (سلام الله علیه) باشد. مراقبت كنید از خودتان، پاسداری كنید از خودتان. اگر بخواهید این پاسداری شما، در دفتری كه پاسداران صدر اسلام در او ثبت است در آن دفاتر ثبت بشود، همانطور كه  آنهاپاسداری می كردند از خودشان، شما هم از خودتان پاسداری كنید تا ثبت بشود آنجا.

 در بعضی روایات كه من حالا نمی دانم صحت و سقمش را، هست كه یكی از چیزهای مستحب این است كه مومنین در حال انتظار اسلحه هم داشته باشند، اسلحه مهیا، نه اینكه  اسلحه را بگذارند كنار و بنشینند منتظر، اسلحه داشته باشند برای اینكه با ظلم مقابله كنند، با جور مقابله كنند. تكلیف است، نهی از منكر است، به همه ما تكلیف است كه باید  مقابله كنیم با این دستگاه های ظالم خصوصا دستگاه هائی كه با اساس مخالفند.  

مبادا یك وقتی نامه عمل شما برود پیش امام زمان (سلام الله علیه) و آنجا گفته بشود به امام زمان كه این پاسدارهای شما، و ایشان سرشكسته بشوند ، آقا مساله مهم است. قضیه، قضیه كشت و كشتار نیست، قیام و نهضت ما، نهضت یك رژیم طاغوتی نیست، قیام و نهضت ما یك نهضت انسانی است، یك نهضت اسلامی است، ما به كتاب و  سنت می خواهیم عمل بكنیم، شما به كتاب و سنت باید عمل بكنید.  

از خداوند تعالی مسئلت می كنم كه ظهور ولی عصر (سلام الله علیه) را نزدیك فرماید و چشم های ما را به جمال مقدسش روشن. ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار،  خدمت كنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید كوشش كنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بكند و مقدمات ظهور انشاء الله تهیه بشود.    وقتی نامه های ما را بردند پیش امام زمان (سلام الله علیه) (در روایات هست كه هر هفته می برند ، هفته ای دو دفعه) وقتی كه می برند، اعمال ما جوری باشد كه نمایش از این  بدهد كه ما تابعیم، ما آنطور نیست كه خودسر بخواهیم یك كاری را انجام بدهیم.  

من خیلی ناراحت گاهی می شوم از اینكه مثلا امام عصر (سلام الله علیه) را می گویند سلطان السلاطین، خلیفه الله است.    شما بدانید كه اگر امام زمان (سلام الله علیه) حالا بیاید، باز این قلم ها مخالفند با او.

 باید ما بگوئیم كه عید شعبان، عید تولد حضرت مهدی (سلام الله علیه) بزرگترین عید است برای تمام بشر... وقتی كه ایشان ظهور كنند انشاء الله (خداوند تعجیل كند در ظهور او)  تمام بشر را از انحطاط بیرون می آورد، تمام كجی ها را راست می كند... ایشان مامورند برای اینكه تمام این كجی ها را مستقیم كنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال كه  واقعا صدق بكند یملأ الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا از این جهت این عید، عید تمام بشر است، بعد از اینكه آن اعیاد، اعیاد مسلمین است این عید، عید تمام بشر است، تمام بشر را ایشان هدایت خواهند كرد انشاء الله و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر می دارند به همان معنای مطلقش.  

به ما این وعده را داده اند كه در یك وقتی كه امام زمان (سلام الله علیه) ظهور كند، این اختلافات از بین می رود و همه برادروار با هم هستند.  

قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمی است كه به ما مسائلی می فهماند من جمله اینكه برای یك همچو كار بزرگی كه در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود در تمام  بشر نبوده كسی الامهدی موعود (سلام الله علیه) كه خدای تبارك و تعالی او را ذخیره كرده است برای بشر آن كسی كه به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجر  خواهد كرد، نه آن هم این عدالتی كه مردم عادی می فهمند كه فقط قضیه عدالت در زمین برای رفاه مردم باشد بلكه عدالت در تمام مراتب انسانیت، انسان اگر هر انحرافی پیدا كند،  انحراف عملی، انحراف روحی، انحراف عقلی،برگرداندن این انحرافات را به معنای خودش این ایجاد عدالت است درانسان،اگر اخلاقش اخلاق منحرفی باشد، از این انحراف وقتی به اعتدال برگردد این عدالت دراو  تحقق پیدا كرده است.

اگر در عقائد یك انحرافاتی و كجی هایی باشد، برگرداندن آن عقاید كج به یك عقیده صحیح وصراط مستقیم،این ایجاد عدالت است درعقل انسان.در زمان ظهور  مهدی موعود (سلام الله علیه) كه خداوندذخیره كرده است او را از باب اینكه هیچ كس در اولین و آخرین، این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعود بوده است كه  تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد و آن چیزی كه انبیا موفق نشدند به آن با اینكه برای آن خدمت آمده بودند،خدای تبارك و تعالی ایشان را ذخیره كرده است كه  همان معنایی كه همه انبیا آرزو داشتند، لكن موانع اسباب این شد كه نتوانستند اجرا بكنند و همه اولیا آرزو داشتند و موفق نشدند