جهش تولید | یک‌شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۹

دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز - نمایش محتوای خبر

 

 

دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز

مدیرکل و اعضای شورای معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز

 

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی؛ مهندس صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: سال 98 به لحاظ موضوعات و اتفاقات برای رسانه ملی سال ویژه ای بود وشاهد کلکسیونی از موضوعات و مسائل مختلف بودیم  که  رسانه ملی برای هرکدام از موضوعات یک پیوست رسانه ای داشت .

وی افزود: مجموعه همکاران ما در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تلاش می کنند در مناسبت های مختلف به نحو احسن وظیفه سازمانی و رسالت انقلابی خود را انجام دهند.

مهندس صفری با بیان اینکه، تلاش ما در این دوره مدیریتی، نگاه سیستمی به حوزه مدیریت به ویژه مدیریت پیام و محتوا بوده است، تاکید کرد: در سال 98 حدود 550 جلسه داخل مرکز برگزار شد که بالای 75 درصد آنها مربوط به محتوا و مدیریت پیام در قالب اتاق فکر، جلسات ارزیابی، شوراهای راهبردی،طرح وبرنامه حوزه های تولیدی،موسیقی،فضای مجازی  و... بوده است .

وی خاطرنشان ساخت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی روزانه ۸۸ ساعت برنامه در شبکه سهند ، شبکه استانی صدا، رادیو نما، رادیو برون مرزی و رادیو شهر مراغه برنامه تولید و پخش می کند که این حجم از آنتن در کل کشور بی نظیر است.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه، همکاران حوزه فنی در کل استان 443 فرستنده رادیویی و تلویزیونی را پشتیبانی می کنند، افزود: نشاط، تنوع و تکثر رسانه ای در استان ما بسیار بالاست و در این فضای رسانه ای صدا و سیما در کنار تولیدات خود، به مدیریت صحیح افکار عمومی در مقابل شبکه های ماهواره ایی و شبکه های اجتماعی معاند توجه جدی دارد.

وی گفت: در موضوعات مختلف روز تلاش کرده ایم عکس العمل به روزی داشته باشیم و در کل سال حتی در مورد یک موضوع هم بی تفاوت رد نشده ایم .برای هر موضوع مشخص کمیته عملیات روانی مشخصی تشکیل می شود که برای حوزه های تولیدی  مرکزسوژه تولید می کنند. در موضوع شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیش از 11 هزار دقیقه برنامه تولید و پخش شد .

مهندس صفری تاکید کرد: ظرفیت تولید سریال و کارهای نمایشی در استان  اذربایجان شرقی بسیار بالاست در این حوزه هنرمندان قابل احترام زیادی داریم .قدرت مانور ما در مقابل سریال های شبکه های ماهواره ایی به دلیل محدودیت بودجه ایی قابل مقایسه  نیست. سعی کرده ایم این محدودیت را با تولید برنامه های کم هزینه و خلاقانه پرکنیم .تمامی مدیران  وهمکاران ما با روحیه جهادی و انقلابی سعی می کنند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند .

وی افزود: بیش از 100 پروژه فنی و عمرانی به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال  آماده افتتاح است  که به دلیل شرایط کرونایی فرصت افتتاح آنها ایجاد نشده است .پروژه سالن همایش های صدا و سیما، با ظرفیت 600 صندلی به صورت کاملا استاندارد و حرفه ای در حال احداث است وان شاءالله  ظرف یک ونیم سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: نگاه ما انتخاب مسئولان و عوامل برنامه ساز  رویکرد شایسته سالاری است .نگاه فراگیر به کل استان جزو رویکردهای اصلی حوزه مدیریت پیام مرکز  است .رویکرد جدید و جدی خبر توجه به سهم شهرستان ها برای ایجاد همگرایی بیشتر است .مهمترین رویکرد ما درکنار نگاه سیستمی و علمی به مسائل مربوط به حوزه رسانه وافکار عمومی  انجام کارهای بزرگ در تراز آذربایجان شرقی  است . تولید و پخش سریال جلال و روزهای بی قراری دو از شبکه های ملی جزو مهمترین اقدامات صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سال 97و 98 بود.

 وی بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای تولید فصل دوم سریال جلال هستیم .عدم تولید اثر نمایشی فاخر از تاثیرگذاری آذربایجان و تبریز و نقش آن درپیروزی و حفظ انقلاب و دوران دفاع مقدس یک خلا بزرگ وکار زمین مانده ایی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم .از ابتدای بحث کرونا 544 ساعت مستقیم به این موضوع در رادیو و تلویزیون پرداخت کرده ایم .مهمترین رویکرد ما  ایجاد امید در جامعه،تقویت ارزشهای دینی و انقلابی،پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب وشعارسال و ایجاد شور ونشاط اجتماعی است. به عنوان رسانه حاکمیتی  سعی کرده ایم به اقدامات دستگاه های اجرایی استان ضریب بدهیم و حتی مطالبه گری در این حوزه نیز در راستای امید آفرینی در افکار عمومی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه نقش صدا و سیما در آگاهی های مردم نسبت به موضوعات روز بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: رسانه دینی رسانه ای هدایت گر، دین مدار و اخلاق محور است که در تمام برنامه ها بر محوریت خداوند متعال، دین مقدس اسلام و آموزه های دینی و معارف اخلاقی و اهل بیت (ع) تاکید دارد.

وی افزود: مسئولیت پذیری، شجاعت، شرافت حرفه ای،  حق گرایی، بازنمایی واقعیت ها، عدم تحریف و دستکاری واقعیت ها، رعایت حرمت مخاطبان، رعایت مصالح نظام اسلامی، حفظ حریم خصوصی افراد، حفظ رازداری و امانت داری و حق دستیابی به اطلاعات سازنده، ترویج محاسن و مکارم اخلاقی، حرمت سانسور و خودسانسوری مهمترین ارزشهایی که رسانه ها باید به آن پایبند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از وظایف مهم رسانه ملی را حفظ ، تقویت و ترویج هویت انقلابی ، ملی و بومی جامعه دانست و گفت:رسانه ها باید هویت ملی را افزایش و هویت انقلابی را تهییج و تقویت نمایند. بسیاری از آداب و رسوم منطقه ایی را شبکه های استانی صدا و سیما می توانند تقویت کنند و توجه به ایجاد وحدت بین اقوام باید از رویکردهای اصلی صدا و سیما باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: هیچ نهاد فرهنگی مانند صدا و سیما در خط مقدم مبارزه رسانه ای نیست و در این جنگ گسترده همه باید به صدا و سیما کمک کنند .در بحث کرونا مرجعیت یافتن صدا و سیما باعث شد این رسانه به عنوان رسانه زنده و تاثیرگذار در جامعه مطرح شود که باید مدیران رسانه ملی از این فرصت بهره کافی را ببرند .

وی افزود: در سال های اخیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رقیب جدی برای رسانه ملی شده است که البته این رسانه پرافتخار از نظر اعتبار رقیبی برای خود ندارد و مرجع اصلی اخبار و رویدادهاست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، با بیان اینکه یکی از رقبای رسانه ملی در این روزها، ساخت سریال های شبکه نمایش خانگی است، افزود: تولید برنامه های سرگرم کننده سنگین در صدا و سیما باید افزایش پیدا کند و برنامه هایی از این دست باید برای سرگرمی و تفریح مردم تولید شود. تهدیدها و چالش های رسانه ملی به عنوان ابررسانه و تریبون نظام، تنها تهدیدی برای خود صدا و سیما نیست بلکه چالش و تهدیدی برای نظام اسلامی است و هرگونه بی اهمیتی ، کم اهمیتی و نادیده گرفتن آنها خسارت سنگینی در بر دارد که لازم است در این رابطه بسیار توجه شود .

دکتر آل هاشم در پایان خاطرنشان ساخت: لازم است برنامه های کیفی افزایش و کیفیت فنی تولیدات با خرید تجهیزات جدید ارتقا یابد. حتما برای تامین اعتبارات صدا و سیما باید با این سازمان همکاری و همراهی  شود و در کنار آن باید تبلیغات در رسانه ملی تقویت کننده تولید ملی و دوری از تبلیغ مصرف گرایی باشد.لزوم ارتقا و بهبود روش های تبلیغی بسیار مهم است .تقویت اقتصاد داخلی و اقتصاد ملی باید مدنظر همیشگی مدیران رسانه ملی باشد .بالابردن سواد رسانه ای، افزایش دسترسی، فهم انتقادی، رمز گشایی، تحلیل، ارزیابی و تولید برنامه های رسانه ای و ارزیابی موارد مهمی است که باید در رسانه ملی به آن توجه شود. سواد رسانه ای مردم باید به طور پیوسته، در حال افزایش باشد.