جهش تولید | جمعه، ۹ آبان ۱۳۹۹

بیماری قلبی-عروقی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

بیماری قلبی-عروقی

Loading the player...

 

بیماری قلبی-عروقی یا بیماری قلبیدسته‌ای از بیماری‌ها است که در قلب یا رگ‌ها (سرخرگ‌ها، مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ها) رخ می‌دهد.

بیماری قلبی-عروقی به هر گونه بیماری که دستگاه گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد اشاره دارد که شامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروقی مغز و کلیه و بیماری‌های شریانی می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده متخصصین توصیه می کنند بیماران قلبی یک سری خوراکی ها را  مصرف کنند و همینطور باید از خوردن بعضی از خوراکی ها خودداری نمایند. البته قبل از هر کاری توجه به توصیه پزشک متخصص و انجام تست های قلبی و عروقی و کنترل فشار خون به صورت منظم لازم است.

خوراک هایی که برای بیماران قلبی توصیه می شود:

سیب زمینی شیرین  (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است.)

سبزیجات برگ دار سبز

انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)

کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده

شربت نارنج

مرغ یا بوقلمون بی چربی ( که کمتر از 3 درصد چربی داشته باشد امروزه حتی محصولاتی با کمتر از یک درصد چربی هم وجود دارد)

ماکارونی و سس گوجه کم چرب بهتر است در خانه تهیه شود

سیر و پیاز

پیتزای مرغ (پیتزایی که به جای سس گوشت آن از مرغ استفاده شود) که 99 درصد بی چربی باشد و البته در خانه تهیه شده باشد.

غذاهای کم نمک/بی نمک برای کسانیکه فشار خون بالا دارند.

پسته، گردو، بادام به اندازه اعتدال مراقب باشید با زیاد خوردن آنها اضافه وزن پیدا نکنید.

روغن زیتون و روغن های مانند آن که جایگزین روغن های معمول نمایید.

ماهی قزل آلا و انواع دیگر ماهی که اگر پوست و روغن ماهی هم میل شود بهتر است چون روغن امگا 3 دارد که سبب افزایش میزان کلسترول خوب یاHDL می شود.  خوردن ماهی یک تا پنج بار در هفته  توصیه می شود.

شیر بدون چربی

نان یا کلوچه ای که از گندم و جو تهیه شده است و شکر ندارد.

میوه های تازه

سیب همراه با پوست

پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن

انگور سیاه یا قرمز

آب انگور (توصیه می شود یک فنجان در روز مصرف شود)

پرتقالی که داخل آن قرمز است و معروف به خونی است به خصوص نوعی که پوست آن نارنجی رنگ است.

میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه

طالبی

ماست بدون چرب که خود در خانه از شیر بدون چربی تهیه می نمایید تا منیزیم و کلسیم را در بدن خود افزایش دهید.

به جای قند یا شکر در تهیه کیک، نان و مانند آن بهتر است از محصولاتی که با عسل تهیه می شوند و یا خود عسل استفاده کنید.

سس سالاد بدون چربی یا ماست خانگی

ذرت و گندم پخته شده

غذا های حاوی نخود و لوبیا

سس گوجه مکزیکی ( که از گوجه فرنگی، پیاز و فلفل چیلی تهیه شده است)

گردو برای امگا 3

بادام به خاطر روغن های اشباع نشده

گل کلم

گذشته از همه اینها باید مراقب وزن خود هم باشید و میزان کالری مصرف شده در روز را محدود کنید و به اندازه کافی ورزش کنید.

غذاهایی که نباید مصرف شود یا باید در خوردن آنها بسیار ملاحظه نمایید.

شیر چرب حتی مقدار  درصد کم چربی هم می تواند مضر باشد

گوشتی که چربی آن جدا نشده است

گوشت قرمز

روغن های ئیدروژنه

غذاهایی با چربی بالای حیوانی از قبیل تخم مرغ، ماست چرب، پنیر، سس های رایج، سوسیس و همبرگر

غذاهای سرخ کردنی به خصوص غذاهایی که برای سرخ کردن در روغن غرق می شوند.

شکر، قند، شیرینی جات و...

بستنی

نمک اگر فشار خون بالا دارید

شکلات، بیسکویت و بستنی که در تهیه آنها از روغن و خامه استفاده شده است.

چیپس و خوراکی های سر پایی که معمولا پر چرب هستند

شیرینی و کلوچه ای که با روغن و شکر تهیه می شوند (البته انواع مختلفی از شیرینی ها و کیک های سالم و مفید وجود دارند که می توانید تهیه و استفاده کنید.

Cardiovascular disease

Cardiovascular disease (also called heart disease) is a class of diseases that involve the heart, the blood vessels (arteries, capillaries, and veins) or both.

Cardiovascular disease refers to any disease that affects the cardiovascular system, principally cardiac disease, vascular diseases of the brain and kidney, and peripheral arterial disease.

The causes of cardiovascular disease are diverse but atherosclerosis and/or hypertension are the most common. Additionally, with aging come a number of physiological and morphological changes that alter cardiovascular function and lead to subsequently increased risk of cardiovascular disease, even in healthy asymptomatic individuals.

Cardiovascular disease is the leading cause of deaths worldwide, though since the 1970s, cardiovascular mortality rates have declined in many high-income countries.  At the same time, cardiovascular deaths and disease have increased at a fast rate in low- and middle-income countries.  Although cardiovascular disease usually affects older adults, the antecedents of cardiovascular disease, notably atherosclerosis, begin in early life, making primary prevention efforts necessary from childhood. There is therefore increased emphasis on preventing atherosclerosis by modifying risk factors, such as healthy eating, exercise, and avoidance of smoking tobacco.

   

 

 

 

 

برای دیدن ویدیو های بیشتر به شبکه مجازی نگاه مراجعه نمایید