رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

آیا پخت با مایکروویو ضرر دارد؟ - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

آیا پخت با مایکروویو ضرر دارد؟

Loading the player...

متاسفانه بسیاری از کمپانی‌های تولیدی دنیا بیش از هر چیز به فکر فروش محصولات خود هستند و وجود مواد سرطانزا در این محصولات چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

یکی از مزیتهای ماکروویو در دسترس بودن و سهولت در استفاده از آن در این دوره از زمان که همگی با کمبود وقت مواجه‌اند می‌باشد، اولین بار مایکروویو توسط ریتون اختراع شد و در سال 1954 به بازار امریکا وارد شد در آن زمان ریدرنج نامیده می‌شد. مایکرو ویو با امواج غیر یونی الکترومغناطیسی سبب به جنبش در آمدن مولکولهای غذا شده و در نهایت با تولید گرما سبب گرم شدن غذا می‌گردد.

ماکروویو گرچه از نظر سازمان غذا ودارو امریکا (FDA) در سال 1971 مورد تایید قرار گرفت اما کماکان تحقیقات در خصوص سلامتی این دستگاه ادامه دارد که چند مورد از آنها در ذیل جهت اطلاع بیشتر شما آورده شده است:

درسال 1975 در تحقیقی، که بر روی هویج و کلم بروکلی انجام شد، اعلام گردید آنها در مایکروویو به علت تخریب دیواره سلولی مواد مغذی خود را از دست می‌دهند این در حالیست که در دیگر روشهای پخت این اتفاق نمی‌افتد.

در سال 1989 در یک مطالعه توسط دانشمند سوییسی به نام دکتر هانس نشان داد که بعد از خوردن غذاهای طبخ شده با مایکروویو، تغییراتی در شیمی خون ظاهر می‌گردد، از جمله پایین افتادن هموگلوبین خون و کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد، همچنین تعداد گلبولهای سفید نیز در یک زمان مشخص و کوتاه پایین می‌افتد.

در سال 1998 محققان ژاپنی، خبر از نابودی ویتامین B12 توسط مایکرو ویو دادند. در واقع اگر ماده غذایی بیش از 6 دقیقه در مایکروویو قرار گیرد بیش از نیمی از این ویتامین را از دست می‌دهد. که بیش از مقدار معمول در روش پختهای معمولی است.

در سال 2003 پژوهشگران اسپانیایی، اعلام کردند مواد مغذی موجود در سبزیجات بیش از روشهای دیگر از بین می‌روند. برای مثال کلم بروکلی مواد آنتی کسیدان خود را در مایکروویو 80% و در بخار پز 10% از دست می‌دهد.

اگر مایکروویو را برای پخت غذای خود انتخاب نموده‌اید، بهتر است تا نکات زیر را بیشتر رعایت کنید.

سعی کنید برای گرم کردن غذا از ظرفها و یا از کاورهای پلاستیکی استفاده نکنید، چرا که دیده شده است که مواد آزاد شده از این ظروف که در بدن نقشی شبیه استروژن دارد و سبب کاهش تعداد اسپرم در مردان و تشدید کننده بیماریهای سینه در زنان می‌گردد

همیشه از ظروف شیشه‌ای و سرامیکی استفاده کنید و هرگز اجازه ندهید غذای شما بیش از اندازه پخت شده و یا بسوزد، همچنین موقع خارج کردن غذا از مایکروویو مراقب باشید تا دچار سوختگی نشوید.

می‌توان گفت بهترین روشی که مواد مغذی، قابل نگهداری است همان روش بخارپز است و بعد از آن روش تفت دادن در مقدار کمی آب است.

سعی کنید از پخت بیش از حد غذا خودداری کنید، از حرارت دادن روغن در دمای بالا پرهیز کنید. اگر می‌خواهید مدت طولانی و با سلامتی کامل زندگی کنید از روشهای مختلف پخت مانند جوشاندن، تفت دادن، کباب کردن به طور متعادل استفاده کنید.

Is microwave cooking is harmful ?

Unfortunately, many manufacturing companies the world over think of anything to sell their products and there are carcinogens in these products does not receive much attention .

Microwave electromagnetic waves nonionic molecules due to the arrival of the food and the heat generated will cause a warming food .

Microwaves , although the FDA Vdarv America (FDA) was approved in 1971 , but still continues to research the health of the device a few of them are listed below for your further information :

In the 1975 survey , which was conducted on carrots and broccoli were announced in the microwave because it destroys the cell walls lose their nutrients while cooking it will not happen in other ways .

white in a short time and lower falls .

In 1998, Japanese researchers reported that the destruction of vitamin B12 by microwaves . If the food is more than 6 minutes in the microwave loses more than half of these vitamins . More than the usual amount Pkhthay conventional methods .

In 2003 , Spanish researchers announced the nutrients in vegetables over other methods go away . For example, anti- Substances Cassidy broccoli steamed in the microwave at 80 % and 10 % loses .

If you locate your microwave for cooking food , it is advisable to follow the following tips more .

Always use containers and glass ceramic cooking too much and never let your food or burn , but also when removing food from the microwave , be careful not to burn .

The best way we can say that the nutrients can be stored the same way as it is steamed and then roasting method, a small amount of water.

Try to avoid cooking too much food , oil heating at high temperature to avoid . If you want a long and healthy life, various methods of cooking such as boiling, roasting , grilling to a balanced use.

در سایت نگاه بیشتر ببینید...