حمایت از کالای ایرانی | جمعه، ۲۷ مهر ۱۳۹۷

استفاده حداکثري از ظرفيت دستگاه هاي فرهنگي در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز - نمایش محتوای خبر

 

 

استفاده حداکثري از ظرفيت دستگاه هاي فرهنگي در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز

قائم مقام صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي در اولين جلسه کارگروه فرهنگي و تبليغات کميسيون برنامه ريزي ، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال1397 ، بر استفاده حداکثري از ظرفيت دستگاه هاي فرهنگي ، رسانه هاي ديداري ، شنيداري ، مکتوب و مجازي ، حوزه هاي علميه و بسيج در تقويت فرهنگ مصرف کالاهاي ايراني و حمايت از توليدات داخلي تاکيد کرد.

استفاده حداکثري از ظرفيت دستگاه هاي فرهنگي در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش روابط عمومي صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي ، علي عيسي زاده گفت: صدا و سيما مؤثرترين رسانه در حوزه ي اطلاع رساني در بحث مبارزه با قاچاق و حمايت از توليدات داخلي است ، ولي به اين معني نيست که ساير اعضاي کميته از وظايف خود شانه خالي کنند و صدا و سيما را در جبهه فرهنگي تنها بگذارند .

وي افزود :‌ فرهنگ سازي ، پيشگيري و مبارزه سه عامل مهم و تعيين کننده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است .

عيسي زاده خاطر نشان کرد : يکي از عوامل مخرب در اقتصاد کشور ، ورود کالاهاي خارجي از طريق مبادي غيرقانوني است و اين امر ، اثرات مخرب و غير قابل جبراني در کشور دارد که بايد به طور جدي با آن مبارزه شود.

قائم مقام صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي تعامل و همکاري اعضا را در ارائه نظرات فکري و محتوايي و کارشناسي مهم خواند و تصريح کرد‌: اگر همه دستگاه هاي فرهنگي در کنار هم باشند، اولاًمي توانند با هماهنگي و همکاري هم در اين امر فعاليت مطلوب و شايسته اي داشته باشند و هم از موازي کاري پرهيز مي شود.  

وي از درج برچسب برخي از برندهاي خارجي بر روي کالاهاي توليد داخلي انتقاد کرد و گفت : برخي از محصولات ما نسبت به مشابه آن با کالاهاي خارجي از کيفيت بسيار بالايي برخوردار هستند و ما نبايد با برچسب زدن برندهاي خارجي بر محصولات خود، به تبليغ کالاهاي خارجي بپردازيم و آن را به مردم عرضه کنيم .

عيسي زاده به نقش و اهميت فرهنگ سازي و اطلاع رساني از طريق رسانه ها اشاره کرد و افزود‌:‌ با برنامه ريزي دقيق و هدفمند و با تبليغ و ترويج صحيح و فرهنگ سازي استفاده از کالاي ايراني مي توانيم موجب رونق توليدات داخلي شويم .

قائم مقام صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي ادامه داد :‌ بيکاري و آسيب جدي به توليد ملي اصلي‌ترين ضربه مهلک پديده شوم قاچاق در کشور است و مبارزه با آن نقشي ارزنده و مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد .

وي در پايان با اشاره به اينکه اگر بخواهيم اقتصادي پويا و فعال داشته باشيم و اشتغال زايي در کشور ايجاد کنيم بايد عزم ملي و بسيج همگاني نسبت به مبارزه با قاچاق داشته باشيم، ادامه داد : براي اعتماد سازي مردم به کالاهاي ايراني بايد کيفيت کالاهاي داخلي را بالا ببريم و تعصب داشتن به کالاي ايراني را به فرهنگ تبديل کنيم .

روابط عمومي صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي