اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | پنج‌شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۶

جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای استانی فرهنگی – اجتماعی احیای دریاچه ارومیه‎ - نمایش محتوای خبر

 

 

جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای استانی فرهنگی – اجتماعی احیای دریاچه ارومیه‎

در این جلسه که در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای استانی فرهنگی – اجتماعی احیای دریاچه ارومیه گفت : صدا و سیما تا جایی که در توان برنامه سازان بوده توانسته به این بحران به نحو احسن پرداخت کند و در آینده هم برنامه و مستندهای زیادی در این زمینه تولید خواهد کرد .

جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای استانی فرهنگی – اجتماعی احیای دریاچه ارومیه‎

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، عیسی زاده افزود: در سال 95 در سیما 29 ساعت و 59 دقیقه ، در رادیو 50 ساعت و 20 دقیقه و در خبر هم 147 گزارش رادیویی و 150 گزارش تلویزیونی در زمینه ستاد احیای دریاچه ارومیه کار شده است . 

وی از همه اعضای این کمیته خواست با ارائه عملکرد و راهکارهای هوشمندانه صدا و سیما را در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مصرف آب یاری کنند.   

مدیرکل مدیریت بحران استان هم در این جلسه گفت : با بحرانی که در دریاچه اتفاق افتاده کار را برای احیای دوباره کمی سخت تر کرده ولی همه توان مسئولان استانی و کشوری در این زمینه قابل انکار نیست .

ساعی محدودیت های مالی و اعتباری ، کاهش نزولات جوی و فرهنگ سازی نامناسب برای مصرف درست آب را از علل خشک دریاچه ارومیه دانست و افرود : تراز دریاچه نسبت به سال مشابه در این ماه 30 سانتی متر کاهش یافته است و باید بررسی ها در این زمینه بیشتر باشد.

وی گفت : اگر بتوانیم در سال فقط 8 درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم توانسته ایم نصف حق آب دریاچه ارومیه را بعد از 5 سال به دست آوریم . 

در این جلسه بعد از ارائه گزارش و طرح پیشنهادهای لازم در خصوص احیای این دریاچه از طرف دستگاههای مسئول عملیاتی کردن همه موارد لازم مورد تاکید اعضای این کمیته ، برنامه سازان و مسئولان احیای دریاچه ارومیه قرار گرفت .